Samen beter voor Kinderen

 
1

iPad in PO: Experimenteren zonder fouten?

Dit staat vandaag in dit artikel op KennisNet over de Ipad in PO. Drie citaten:

"iPad-pilots kun je ruwweg in 2 categorieën indelen. De eerste stuurt leerkrachten op een soort ‘ontdekkingsreis’, zij laten hen eerst experimenteren. Daarnaast zijn er scholen die de iPad direct in de dagelijkse lespraktijk inzetten". 

Maar ook: "Ons is motto is: het team bepaalt de doelen, de kinderen maken het onderwijs".

En als klap op de vuurpijl: "Het apparaat is handzaam, makkelijk, overzichtelijk, je kan geen fouten maken en het apparaat werkt altijd. Geen fouten kunnen maken, nodigt uit tot experimenteren."

Vergaderstukken worden niet meer uitgeprint. De baas betaalt de helft, de leerkacht de andere helft. Onder voorwaarden welliswaar. 

Ik word heen en weer geslingerd. Als een klepel in een klok.

Ik zou zeggen: Gewoon doorgaan met experimenteren en gewoon doen (zie bijvoorbeeld experiment Van Voorthuisenschool). Juist de fouten opzoeken en vooral veel aan de kinderen zelf overlaten.

Welke school stelt iPads ter beschikking aan de kinderen zelf? Gratis en zonder voorwaarden. Op zoek naar fouten, vanuit optimaal vertrouwen in kinderen en in het vakmanschap van leerkrachten. Digiborden voor leerkrachten, iPads voor kinderen.

Vakmanschap is Meesterschap!

   " lj Motto: het team bepaalt de doelen, de kinderen maken het onderwijs.

Inderdaad gewoon een kwestie van doen en aan de kinderen zelf overlaten. Het werkt!

Geplaatst: 25 11 2011 door: R. Bos
U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.